תכשיטים עם משמעות

נכתב ע"י hadas koka בתאריך June 07, 2022
תכשיטים עם משמעות – מתנה אישית במיוחד
כל תכשיט הוא מתנה, בין אם ניתן על ידי מישהו אוהב או אם הוא נרכש כפינוק עצמי. בכל פעם שאנו עונדות את התכשיט הוא מעניק לנו העצמה כלשהי, בהתאם להקשר שיש בינו ובין הנסיבות בהן קיבלנו אותו.
מה לגבי תכשיט שמגיע עם משמעות שטבועה בו משלב ההשראה? כאשר מי שיצרו אותו שילבו בתוכו מסר שנותן ערך מוסף למשמעות הנתינה והקבלה של אותו תכשיט? אפשר לתת למישהו יקר ואהוב תכשיט שמבטא בתמצית את המסר שרוצים להעניק, אפשר לרכוש תכשיט כזה עבור עצמך, עם מסר שחשוב לך להזכיר לעצמך – כזה שיחזק אותך ברגעים בהם את זקוקה לדחיפה של הביטחון העצמי ותזכורת ליכולות שחבויות בתוכך.
אם כל זה מדבר אליך, הכירי את קולקציית התכשיטים שלי – קולקציית תכשיטים דו צדדיים המשלבת בתוכם מילים מעצימות.

 

 

לאורך השנים יצרתי הרבה מאד תכשיטים. תמיד אהבתי את טווח המשחק שבין חומרים שונים, קשים ורכים, הניגודיות השוכנת יחדיו בתוך תכשיט אחד ומזכירה לי כיוצרת ולך כעונדת כיצד נראים חיינו האמיתיים, מלאי הניגודים והשילובים אשר מכניסים בהם עניין, מאתגרים אותנו ומוציאים מכל אחת ואחד את המירב שיש לנו לתת. החיים מלאי רגעים של התמודדות. צמיד עם משמעות יכול לתת כוח והעצמה שיאפשרו להתנהל טוב יותר ברגעים כאלו. כאשר מעניקים שרשרת עם משמעות לאישה, היא תנצור את המסר והוא ילווה אותה בכל פעם שתענוד את הפריט.

 

מתוך הרצון לתת חיזוק למשמעות שיש בתכשיטים שאני יוצרת נולדה לה קולקציה חדשה בה משולבות מילים בצורת חריטה אישית עם מסר בצד אחד של התכשיט. תליונים שלי, למשל, מעוטרים מצידם האחד בדוגמא ובצידם השני חרוטה מילה. זה נבט מרעיון לכדי מציאות בקולקציית התליונים לשרשראות שלי מכיוון שהתליון מונח קרוב ללב, שהוא המקום בו רציתי שתתמקם המשמעות. מאז גם ייצרתי צמידים עם משמעות, כאשר גם בהם קיימת חריטה של מילה על אחד הצדדים.

 

הרעיון מאחורי עיקרון השילוב הדו-צדדי הוא שכל אחת יכולה לבחור האם המילה תהיה גלויה או חבויה. אם המילה גלויה לעיני כל, היא משדרת לכולם את שאיפתה. כאשר המילה חבויה, היא אישית, מונחת על הלב, מיועדת רק לה ומעצימה.

 

מרגע השקת הקולקציה החדשה הזו של תכשיטים עם משמעות, קיבלתי כמות בלתי ניתנת לתיאור של סיפורים מרגשים מאד מנשים שעונדות את תכשיטי המילים שלי, כמו גם כאלו של נשים שהעניקו תכשיט שלי במתנה ליקרות להן ברגעים משמעותיים בחייהן. כל סיפור כזה נוגע בי בנימי הנפש ומרטיט את ליבי. הסיפורים הללו הן מימוש של חלומי כאמנית. הם נותנים משמעות עצומה לי, כיוצרת, ותחושת הגשמה אדירה. כל סיפור מביא עימו התרגשות מחודשת עבורי כאשר אני מפנימה כמה עומק ומשמעות נשים יוצקות לתוך מילה.

 

אישה אחת כתבה לי על תכשיט שלי שהעניקה לעצמה – שרשרת עם תליון ועליו פרח מקסים מצד אחד והמילה ״נושמת״ מן הצד השני. היא רכשה את התכשיט לכבוד החג הקרוב ולקראת הלידה המתקרבת. כאשר הגיע ערב החג, בעודה עונדת את התכשיט החדש, כנראה שההשראה מן המילה החלה לפעול. במוצאי החג החלו הצירים ועם התחזקותם היא התארגנה בהתרגשות ללידה. הבחירה שלה היתה לענוד את המילה כלפי חוץ. היא שיתפה בכך שבכל פעם שהגיע ציר, כאשר הקושי היה בשיאו, היא הביטה על המילה, מדי פעם אפילו נגעה בה והמילה האחת הזו הזכירה לה לנשום עמוק. היא תיארה בפניי את מה שכל אישה שאי פעם ילדה מכירה, כיצד קל כל כך להישאב אל הכאב והיסורים, לשכוח הכל ורק לצפות שייגמר – אך המילה האחת החרוטה, הזכירה לה שוב ושוב שעליה לנשום וסייעה לה לעבור את החוויה ולהפוך אותה למשמעותית כל כך ובלתי נשכחת. היה מקסים לקרוא ששבוע מאוחר יותר, בברית, היא החליטה לענוד שוב את אותו תכשיט והפעם עם הפרח בחזית והמילה קרובה לליבה. ״סוד כזה, שלי ושל התינוק״ היא כתבה לי. כמה שסיפורה ריגש אותי. אין מילים.

 

המילים שבחרתי לכלול בקולקציה ולשלב בתכשיטים שלי הן:
מזמנת טוב
טובה דייה
נוכחת
חופשיה
נושמת
הכל אפשרי
הנני

 

אלו מילים שיכולות לתת משמעות לכל אחת מכן באופן שונה, אישי וייחודי. כולנו זקוקות לעיתים למילה מחזקת וכעת ניתן לענוד אותה ולקבל ממנה העצמה. כל אחת מאיתנו נתקלת בחייה ברגעים של אתגר, של קושי או התמודדות. המשמעות שתיתן כל אחת מאיתנו למילה, תאפשר לאותה מילה להעצים אותה, לתת לה כוח להתמודד עם כל דבר. אין לתאר עד כמה כוח הרוח והנפש יכולים לעזור לנו לצלוח את האתגרים המופיעים בחיינו.

 

אני מתכבדת להזמין אתכן לבקר בקולקצייה שאני מייצרת עבורכן בהנאה, בחדווה ובאהבה:

 

שמי הדס ומאז שיש לי זיכרון מעצמי, אהבתי להעסיק את עצמי בצבעים, דוגמאות וחומרים שונים. כך התגלגלתי אל עולמם המופלא של תכשיטים. קשה לתאר את רמת ההתרגשות שאני חשה, בכל פעם מחדש, כאשר נולדת קולקציה חדשה שלי – רגע שיא המהווה התגשמות שמתחילה בציור של רעיון הנוצר תחת השראה ומסתיימת בידיעה שאתן עונדות את יצירותיי.
התכשיטים שלי מאופיינים בעיצובים המשלבים ומחברים בין חומרים שונים, שילובים המניבים אסתטיקה ייחודית המבטאת את הניגודים והשילובים מהם מורכבים חיינו.
שלכן,
הדס

 

לחזור להתחלה
Sale

לא זמין

אזל המלאי